poniedziałek, 19 marca 2012

Coś dla tych którzy lubią szparagi :)

Szparagi to warzywa, które rzadko jeszcze pojawiają się na naszych stołach. Wydaje mi się, że to dlatego iż nie wszyscy wiedzą jak je przyrządzić. A szkoda, bo są zdrowe i przepyszne. Ja też nie lubiłam ich jeść jako dziecko. Dopóki nie zaczęłam sama ich gotować. Te, które jadłam kiedyś były po prostu rozgotowane i traciły swój smak.
Dlatego trzeba uważać, żeby nie gotowały się za długo. Wystarczy tylko kilka minut.
Dziś prosty przepis na jajka sadzone na szparagach. Przygotować trzeba pęczek szparagów, sól morską, troszkę masełka, 2 jajka, oregano i pieprz.
Szparagi należy umyć i odciąć grube i twarde końcówki. Gotować 3-5 minut na wolnym ogniu w lekko osolonej wodzie. Nie gotować dłużej bo zrobią się miękkie i niesmaczne.
Po odcedzeniu ułożyć je na talerzu posypać pieprzem. Jajka wybić na rozgrzane na patelni masełko, posypać oregano i usmażyć. Wyłożyć na wierzch szparagów. Możecie też dodać odrobinę startej na drobnej tarce mozarelli.
Pyszne i zdrowe danie podawać w formie śniadania bądź kolacji :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz